שמאי מקרקעין

אליסף אביטל שמאי מקרקעין – משרד שמאות מקרקעין.

המשרד הינו משרד פרטי עם ניסיון רב שנים בתחום הנדל"ן בעריכת חוות דעת למאות פרויקטים.

0
פרויקטים
0
לקוחות מרוצים
0
שנות נסיון מצטבר

קצת עלינו

המשרד הינו משרד פרטי עם ניסיון מצטבר של מעל ל- 20 שנה בתחום הנדל"ן בעריכת חוות דעת למאות פרויקטים. המשרד מנוהל ע"י אליסף אביטל ואורן גרנית, שמאי מקרקעין מוסמכים ובעלי ידע משפטי ושמאי בתחומים רחבים כגון:

ביצוע הערכות שווי שוק ושווי לבטוחה לדירות מגורים ומסחר, ביצוע בדיקות כדאיות כלכלית ותכנוניות לעסקאות קומבינציה ותמ"א 38, בדיקה לקרקע חקלאית ע"פ תקן 22, בחינת חבות בהיטל השבחה והגשת עררים על שומות ועדות מקומיות, חוות דעת לבית משפט, וביצוע הערכות שווי לנחלות חקלאיות במושבים.

משרדנו דוגל במתן שירות אישי, מקצועי ואיכותי תוך הקפדה על מחיר הוגן בהתאם להיקף העבודה.

משרדנו עובד עם לקוחות פרטיים, עורכי דין, בתי משפט, רשות מקרקעי ישראל וכמובן עם יזמים אשר מבקשים לבצע בדיקת התכנות כלכלית טרם יציאה לפרוייקט.
אנו זמינים ללקוחותינו לכל שאלה מקצועית הנוגעת לתחום עיסוקינו

תמונה של אליסף שמאי מקרקעין
אורן גרנית שמאי במשרד אליסף שמאי מקרקעין
לקוחות ממליצים
אנחנו משתפים פעולה עם הגופים
צפו בראיון ברדיו בנושא הערכות שווי
שוק הנדל"ן לאן? עליית הריבית והשפעתה על מחירי הדירות

מוכרים או קונים דירה? מתלבטים אם למכור דווקא עכשיו וחוששים מירידת מחירים? מתלבטים אם להיעזר באותו מומחה הנקרא שמאי מקרקעין? בימים אלו אנו נמצאים בתקופה מאתגרת בה מחירי הדירות והקרקעות למגורים בשיא היסטורי. אם אתם שוקלים מכירה של נכס חשוב שתפנו אלינו והזמינו דו"ח שמאי מקרקעין לדירתכם עוד היום.

שמאי מקרקעין חובה – תנודות במחירי הדירות ועוד

עבודתו של השמאי בימים אלו היא בגדר חובה שכן, נתוני המאקרו, שינויי הריבית וגלי עלייה עלולים לגרום לתנודות במחירים. העלאת הריבית האגרסיבית על ידי בנק ישראל וגל עלייה קיצוני כמו זה שאנו חווים בימים אלה מרוסיה ומאוקראינה יכולים להשפיע רבות על מחירי הנדלן.

מחירי נדל"ן – הסיבות שיכולות להשפיע על מחירי הדירות
  1. השפעה שלילית על מחירי הדיור- העלאת הריבית תייקר את המשכנתא. דבר זה יגרום להעלאת ההחזר החודשי דבר שעלול לפגוע במאמצי הרוכשים. לאחר מכן כמובן עלול להלחיץ מחזיקי דירות שעלולים לקרוס תחת עול המשכנתא. אלו ירצו למכור את דירתם על מנת לרכוש או לשכור דירה המתאימה יותר לרמת הכנסתם הנקייה הנוכחית.
  2. גל עליה מאסיבי שיוביל לעלייה במחירי הדירות – גל עלייה מאסיבי (כמו זה שחווינו בשנה ראשונה), עלול להביא לעלייה בביקוש לשכירות בשלב הראשוני ובהמשך עלול גם להביא לעלייה במחירי דירות.
  3. ירידת מחירי דירות עקב לחץ יזמים לשיווק דירות– היזמים והקבלנים בשוק הישראלי נעזרו ברוב המקרים בליווי פיננסי מצד בנק מלווה. בימים אלו כאשר הריבית עולה החוב של היזמים לבנקים עולה וכך גם הלחץ למכירת הדירות,. אם נוסיף לכך את הירידה החדה בביקוש (הנובעת מעליית הריבית), נקבל לחץ של היזמים למכור את הדירות. השפעה זו הינה לטווח ארוך כי בדרך כלל היזמים יתחילו בהורדת מחירים רק כאשר הלחץ גדול, דבר שיכול להימשך מספר חודשים.
  4. הפחתה בכמות הדירות בבנייה ועלייה בביקוש – בהחלט יכול להיות מצב של עלייה במחירי הנדל"ן בישראל,. משום שיזמים שמחליטים להפחית בכמות הדירות שהם בונים וכתוצאה מגידול באוכלוסייה עלול להיווצר עודף ביקוש מלווה ממחסור בהיצע.
 

חשוב לקחת בחשבון שאותו גורם שיוביל לעלייה במחירי נדל"ן למגורים קרוב לוודאי שישפיע בטווח הארוך שכן, הפחתה בהתחלות בנייה היום תביא לירידה בשיווק העתידי של דירות חדשות למכירה בטווח של שנה וחצי עד שלוש שנים. נתון זה יחד עם הנתון שעיקרו גידול טבעי של האוכלוסייה בישראל עלולים להוביל לעלייה נוספת בביקוש.

מכירת נכס וקניית דירה – מה עושים?

מומחה בתחום שמאות מקרקעין יסביר ללקוחותיו אודות כל הקשור על עליית הריבית וההשפעה של אותה העלאה על ממחירי דירות למכירה בישראל וידריך את לקוחותיו כיצד ניתן לנהל את הסיכונים בקפידה. כל אלו מובילים למסקנה חשובה אחת: חשוב (ויש לקוחות שאומרים שפעולה זו היא בגדר חובה), לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין למטרת הערכת שווי דירה מקצועי.

שמאי מקרקעין ינהל עבור לקוחותיו את הסיכונים בצורה מחושבת ומדוקדקת בתקופה מאתגרת זו. הוא יתייחס לכלל הגורמים העומדים לנגד עיניו ויפיק עבורם דו"ח שמאי מקצועי שבו הערכה וסיכום של כל הקשור אל אותו נכס. זוהי הדרך היחידה והבטוחה ביותר להימנע מטעויות בעת מכירת דירה או קניית דירה. שכן, יש לקחת בחשבון שאדם אשר מוכר דירה במחיר גבוה מדי עלול להישאר ללא רוכש. מצד שני, בעל נכס שיציע מכירת דירה במחיר נמוך ממחיר השוק עלול להפסיד סכום לא מבוטל של כסף. אותם הכללים חלים לגבי רוכשי דירות בימים אלו.

שוקלים מכירת דירה או קניית דירה ולא יודעים מה לעשות בגלל השוק התנודתי?

הזמינו עוד היום חוות דעת מאת אליסף אביטל, שמאי מקרקעין מנוסה.

 

שמאי מקרקעין מומחה

רגע לפני שרוכשים או מוכרים נכס רצוי להשתמש בשירותיו של שמאי מקרקעין מומחה. הערכת השמאי יכולה להשפיע במידה ניכרת על הערכת השווי וכדאיות העסקה ובכלל על היבטים שונים בה. בדרך כלל לפני עסקת נדל"ן כזו או אחרת שני הצדדים, המוכר והקונה, שוכרים שמאי  מטעמם כדי לאמת בצורה הטובה ביותר (ולשקף כל אחד עבור האינטרסים שלו עד כמה שניתן) את שווי הנכס וכדאיות העסקה.

מיהו שמאי מקרקעין ומתי נזדקק לו?

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע המוסמך לבצע הערכת שווי נכס ורשום כשמאי מקרקעין מוסמך. תפקידו בכוח הוא לבחון ולהעריך נכסים על פני פרמטרים שונים הקשורים למצב הנכס, הגודל שלו, איתור תקלות שונות העשויות להפחית מערך הנכס ואפילו בדיקות מקיפות המתבצעות על הנכס כמו רישומים במאגרי העירייה, בחינת תשריט הדירה, תוכנית הבנייה והחלוקה והגודל שלה ועד למבנה חדשה וגבוה שעומד לקום באזור, לחסום את הנוף ולהפחית מערך הנכס בשל כך.

כיצד מעריך שמאי מקרקעין את שווי הנכס?

ישנם פרמטרים שונים שהשמאי צריך להתייחס אליהם על מנת להעריך את הנכס. כמובן שיש גם השוואה לדירות אחרות באזור ושווי השוק המבוקש על אותן דירות שנמכרו לאחרונה באותו אזור או כאלה הנמצאות כעת בשוק במחיר מסוים אולם זהו נתון יחסי שכן הדירות עשויות להיות שונות, בסביבה שונה, עם נוף שונה, קרבה למתחם מסוים שיכול להגדיל או להפחית מערך הנכס וכמובן מצב הדירה עצמו או אפילו ליקויים ברישומים עשויים להפחית מערך הנכס.

לדוגמה: נכס הנמצא בקו ראש לים: יש בו דירות המשקיפות ישירות על הים ודירות המשקיפות לצד השני (כנראה לצד הכביש או הדירה שממול). הערך של הדירות הללו יהיה שונה רק בשל העובדה הזו.

דוגמה נוספת: אדם ביקש 1.5 מיליון שקלים עבור הדירה שלו. ביחס להערכת שמאי ממוצעת המחיר סביר בהחלט אולם לאחר בדיקה מעמיקה התגלתה בעיה קשה בצנרת שבעל הבית ניסה "להחביא" על ידי צביעה מחודשת של הקירות. ערך הנזקק שבירת הקירות, החלפת הצנרת ושיפוץ חוזר הגיע אל מעל 100 אלף שקלים מה שהפך את העסקה ללא כדאית אלא אם בעל הדירה יסכים להוריד ממחיר העסקה.

משרדנו ישמח להעניק לכם שירות מקצועי, אמין ומהיר לכל צורך. צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.

שמאי מקרקעין - איך הופכים לכזה

שמאות מקרקעין היא נושא רחב מאוד. אמנם מנקודת המבט של הלקוח, אין בזה שום דבר מסובך. אך יש להבין כי לכל הערכה של שמאי מומחה יש מטרה. מטרה זו חייבת להיות מצוינת במסמכים שהם תוצאה של העבודה. ומסמכים אלה עצמם יכולים לשמש באופן חוקי רק למטרה שצוינה. לדוגמה, אם נערכת שמאות מקרקעין לחישוב גובה אגרת בית משפט, אזי לא ניתן להשתמש בה אצל נוטריון לרישום בעלות מחדש.

בנוסף, עצם הרישום של מסמכים למטרות שונות שונה. כך שלנוטריון, השמאי קובע את שווי הנכס המשוער, ולליטיגציה או חשבונאות – שווי השוק. ההבדלים לא מסתיימים שם, לכן חשוב שהלקוח יבין שלמטרות שונות ישנם נהלים ואפשרויות שונות לעיבוד מסמכים של שמאי מקרקעין.

אחריותו של שמאי מקרקעין

שמאים הם מומחים בהערכת שווי מקצועית. זהו השם שניתן הן לאנשים בעלי השכלה מיוחדת ורישיון והן לגורמים משפטיים המספקים שירותי הערכה. שמאים מקצועיים מבוקשים בשוק העבודה, שכן כל עסקת מקרקעין, מכירת עסק או נכס – כל זה מצריך הערכה עצמאית של שמאי מקרקעין.

על השמאי להיות קשוב, מאורגן, תקשורתי. אחריות עבודתו כוללת משימות רבות:

  • איסוף מידע הדרוש לניתוח לאחר מכן – נסיעה לנכס, בדיקה, תקשורת עם ארגונים שונים, עיון במסמכים; ניתוח המידע שנאסף, קביעת עלות הנדל"ן באמצעות שיטה אחת או יותר;
  • הכנת דוח הערכת שווי מקרקעין לפי דרישות מסוימות, למשל, עליו להכיל מידע על כל הנתונים שנאספו, דרכי השומה ועוד;
  • ניהול משא ומתן עם ארגונים בנקאיים, חברות ביקורת וחברות אחרות;
  • התנהלות עם לקוח – השמאי אמור לדעת להסביר לו כיצד יעבוד, איזה מידע דרוש לניתוח, מדוע קבע בדיוק שווי נכס כזה.

המשימות העיקריות שמבצע השמאי הן:

  • קביעת שווי השוק של הנכס;
  • ניתוח מושא ההערכה למומחיות משפטית;
  • מתן תיאור מדויק של הנכס וקביעת גורמי תמחור עבורו;
  • הכנת הדוח הסופי;
  • ייעוץ משפטי ללקוחות במקרה של מחלוקות.
שיטות סוגי הערכת נתונים שונות

שמאים משתמשים במחקר שוק סלקטיבי ובטכניקות אנליטיות שונות כדי לקבוע את שווי השוק של נכס.

שירותיו של שמאי מקרקעין - חלק מעסקת נדל"ן

 שמאי מקרקעין ייתן הערכה עצמאית לחלוטין של שווי הנכס, ללא תלות בכל עסקה שעשויה לעקוב או לנבוע מהדו"ח שלו. מוכרים וקונים עשויים לרצות לבצע הערכת שווי עבור מקרקעין ספציפיים, אך מסיבות שונות. 

שמאות שנערך על ידי שמאי מקרקעין מורשה יכולה להמליץ למוכר על מחיר המחירון היעיל ביותר להשגת תמורה מקסימלית. למרות שסוכן נדל"ן יכול גם לספק עזרה בהקשר זה, הערכה על ידי שמאים מקצועיים היא אמצעי הגנה עיקרי ונכון לכך שהנכס יתומחר כראוי.

מצד שני, קונה עשוי לרצות לערב שמאי לצורך הערכה של נכס שהוא שוקל לרכוש. מכיוון שדו"ח שמאות יכול לעזור לרוכשים להבטיח שהם לא משלמים יותר מדי עבור הנכס. בין אם אתם קונים או מוכרים, שקלו ברצינות להשתמש בשמאי מקרקעין מורשה.

צרו קשר עם אליסף שמאי מקרקעין ותקבלו את ההערכה הכי מדויקת ומקצועית במחיר משתלם במיוחד!

איך קובעים מחיר של שמאי מקרקעין?

עסקת הנדל"ן שאתם עומדים לבצע עשויה להשפיע על מצבכם הכלכלי בשנים הבאות. לא תרצו לקבל החלטות מבלי לוודא תחילה שאתם מקבלים את כל המידע. שמאי מקרקעין הוא זה שיוכל להבטיח שאתם אכן מבצעים עסקה משתלמת. אנחנו כאן להסביר כמה עולה להזמין שמאי מקרקעין ואיזה שירות דרוש לכם. בכל פעם בה אתם מזמינים שמאי מקרקעין מחיר גבוה או נמוך עליכם לוודא שבחרתם איש מקצוע אמין, מקצועי ומנוסה.

כיום כאשר לכל שמאי מקרקעין מחיר משלו חשוב שתבינו כיצד השירות מתומחר. מחירים של שמאות מקרקעין נקבעים בעיקר על פי משך זמן העבודה הדרוש. הצעת שמאי מקרקעין מחיר גבוה מעידה ברוב המקרים על שעות עבודה רבות שדרושות בכדי לספק לכם את כל המידע ולייצג אתכם בדיונים או מול הרשויות. נציין שהמחיר עשוי להיות גבוה יותר בעבור נכסים עם קרקע פרטית היות והשמאי נדרש לבצע מדידות בשטח.

שמאי מקרקעין מחיר להערכת שווי דירה

רובנו נפנה אל שמאי מקרקעין במעמד רכישת דירה במטרה לקבל מושג אודות השווי המדויק של הנכס. בעל הדירה עשוי לקבוע מחיר גבוה שאינו תואם את שווי הדירה.

ההערכה של השמאי תסייע לכם בהתמקחות ותמנע הפסדים כספיים. הערכת שווי נכס / דירה מתבססת על שקלול של כל הנתונים כאשר השמאי מתמחר את הנכס על פי גודלו, המיקום בבניין, האזור ותוספות כמו חנייה, מחסן, מערכת מיזוג, חימום, דוד שמש, מערכת חימום על גז, מצב התשתיות, כיווני אוויר, חלוקת החדרים, המצב הפיזי של הדירה, הרישום בטאבו, פוטנציאל שדרוג, מסים ועוד.

רק שמאי מקרקעין מנוסה ומקצועי יודע להעריך את השווי של הפרטים הקטנים ולשכלל אותם בהערכת הדירה.

מה לא משפיע על תמחור שמאי מקרקעין?

הגורם העיקרי שמשפיע על המחיר הוא מורכבות העבודה (זמן העבודה של השמאי). אם קבלתם הצעת שמאי מקרקעין מחיר גבוה ייתכן ויש לנכס זכויות בנייה שגוררות היטל השבחה והשמאי נדרש בשעות עבודה נוספות להערכת גובה ההיטל ושווי הנכס. תשמחו לגלות שהשווי של הנכס או גודלו לרוב אינם משפיעים על המחיר של השמאי. תיהנו משירות של שמאי מקרקעין מחיר אחיד בעבור הערכת נכס לפני מכירה, הערכה לפני קנייה, הערכה לפני לקיחת משכנתא. חוות דעת  מומחה של שמאי מקרקעין לבית משפט מתומחרת בנפרד.

הערכת שווי של נחלה

נחלות יש לתמחר רק לאחר ביצוע בדיקות יסודיות אודות שימושים אפשריים בקרקע. שמאי מקרקעין בוחן האם קיימת אפשרות לקבלת היתר לשימוש שאינו חקלאי בנחלה. השווי של הנחלה מושפע מהסיכוי לקבלת היתר לביצוע שימושים נוספים. פניות אל שמאי מקרקעין להערכת שווי של חלקות אדמה נפוצות לקראת קנייה, רכישה או קבלת נחלה בירושה. במידה ואתם מעוניינים לחלק את השטח באופן שווה בין כמה יורשים או שותפים עסקיים – דרוש לכם שמאי מקרקעין מקצועי ומנוסה.

שמאי מקרקעין מחיר להערכת גובה שכר דירה

אם החלטתם להשכיר או לשכור נכס תרצו לדעת תחילה מהו שווי הנכס. הערכת שווי דירה לחישוב דמי שכירות מתבססת בעיקר על המיקום, גודל הנכס, חלוקת החדרים והמצב הפיזי של הדירה. נתונים כמו זכויות בנייה, אפשרויות שדרוג או מסים אינן רלוונטיות. בדיקת שמאי להערכת דמי שכירות נחשבת פשוטה, מהירה ולא יקרה.

חוות דעת שמאי מקרקעין בבית משפט

הכנת חוות דעת משפטית ברמה גבוהה כאשר הנתונים מוגשים במתכונת של חוות דעת מקצועית. שמאי מקרקעין נדרש לכלול יותר פרטים בחוות דעת. שמאי מקרקעין זקוק לזמן עבודה ארוך יותר לכתיבת חוות דעת משפטית ובהתאם. מחיר של חוות דעת משפטית יהיה גבוה יותר בהשוואה לחוות דעת רגילה. בהתאם לנסיבות המקרה השמאי יגיע אל בית המשפט בעצמו.

שמאי מקרקעין מומלץ

כמו בכל תחום אחר גם בתחום השמאות נרצה לתת עדיפות לאנשי מקצוע אמינים, הגונים ומנוסים. המלצות של לקוחות קודמים הן ללא כל ספק כלי שימושי לבחירה באיש מקצוע מהטובים בתחום. אליסף שמאי מקרקעין ידוע כאמין, מקצועי, מנוסה והגון. אם אתם מחפשים שמאי מקרקעין לתמחור מדויק ומבוסס – חייגו עכשיו אלי אליסף שמאי מקרקעין.

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק שלנו בקישור: לחצו כאן.