שמאי לקרקע חקלאית

תקן 22

בדיקת הפוטנציאל העתידי הגלום ע״י שמאי לקרקע חקלאית, בקרקע חקלאית על בסיס תקן 22 וביצוע בדיקות נרחבות ומעמיקות הכוללות בין היתר:

  • בחינת מצב תכנוני לפי כללי תקן 22 תוך התחשבות בייעוד הקרקע היום ובאופציות תכנוניות וסבירות לשינויי הייעוד לקרקע ותוך הערכת התקופה לאישור הקרקע לזמינה לבנייה.
  • הערכת שווי הקרקע ב 2 מצבים:
    א. במצבה הנוכחי (קרקע חקלאית)
    ב. בנוסף הערכת שווי הקרקע תבוצע ע"פ מצב היפותטי וזאת על פי שווי הקרקע לאחר אישור עתידי לתוכניות שונות,
  • פירוט השלבים השונים אשר נותרו עד לאישור הפרוגרמה להפשרת הקרקע.

שמאי לקרקע חקלאית - במה מסתכם תפקידו?

אם אתם מנסים לקנות או למכור חווה או חלקת אדמה שבה תוכלו להשתמש למטרות חקלאיות, ייתכן שתמצאו את עצמכם רוצים לדעת יותר על הערכת קרקע חקלאית. שאלה נפוצה היא במה הם שונים משמאות מסחריות. המצב הברור ביותר בו תזדקקו לשמאות קרקע חקלאית הוא מכירת הקרקע, אך זה יכלול גם מקרים בהם יש שדרוגים או שיפורים בקרקע. לדוגמה, ייתכן שתזדקקו להערכה אם נכס חקלאי הוא חלק מהערכה נמוכה של עיזבון. סיבה נוספת לפנות לשירותיו של שמאי לקרקע חקלאית היא חלוקת הרכוש בין בני המשפחה. לבסוף, ייתכן שתזדקקו להערכה לצורכי מיסוי.

כיצד דומה הערכת קרקע מסחרית וחקלאית?

היסודות של תהליך ההערכה דומים עבור קרקע מסחרית וחקלאית. שניהם משתמשים בשלוש השיטות הבאות בקביעת הערך:

  • גישת עלות: שווי הנכס נובע ממרכיבי ההקמה שלו.
  • השוואת מכירות: שיטת הערכת השווי מנתחת מכירות אחרונות של עסקאות נדל"ן דומות באזור.
  • גישת הכנסה: גישת ההכנסה כוללת מחקר מעמיק של הכנסות משכירות וכדומה והוצאות עבור הנכס.

כאשר בוחנים את התמונה הכוללת של השמאות, עבודתו של שמאי לקרקע חקלאית ומסחרית עשויה להיראות דומה. עם זאת, כאשר מתעמקים בפרטים, מתחילים להבין מדוע חשוב לשכור שמאי לקרקע חקלאית בעל ניסיון רב. אתם רוצים מישהו שעבר הכשרה יסודית בסוג ההערכה הספציפי שאתם צריכים.

מה מיוחד בעבודתו של שמאי לקרקע חקלאית?

כאשר מעריכים קרקע חקלאית, חשוב להעריך את איכות הקרקע לגישת העלות וגישת ההכנסה. שמאי לקרקע חקלאית מנוסה בסוגים אלו של שמאות יצטרך להבין את הקרקע כדי לקבוע את השימוש הטוב ביותר בנכס. ידע זה יסייע לשמאי כאשר הוא מעריך את ההכנסה העתידית האפשרית עבור הנכס. כמו כן, חשוב לשמאי להתחשב בכל השיפורים או מבנים בקרקע ובעלות החלפתם. לשמאות מסחריות יש גם פרטים ייחודיים המייחדים אותם. הערכות אלו הן קצת יותר סובייקטיביות באופיים.

שמאי מסחרי יבסס את השווי על תעריפי שכירות שהתקבלו ביחס להוצאות ששולמו. עלות ההחלפה של הבניין היא גם פקטור. על השמאי לחשב את העלות המשוערת של שיקום המבנה. זה כולל עבודה וחומרים בניכוי פחת כדי לקחת בחשבון כל בלאי שהבניין מראה. ערכם של נכסים אלה חשוב אך אינו חיוני כמעט כמו שיפורים ספציפיים בקרקע חקלאית.

אם אתם מחפשים שמאי לקרקע חקלאית בעל מספיק ניסיו כדי לתת לכם את דו"ח המפורט והמדויק ביותר, כל שאתם צריכים לעשות הוא לפנות אל אליסף שמאי מקרקעין ולקבוע פגישת ייעוץ ללא התחייבות עוד היום!

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק שלנו בקישור: לחצו כאן.

דילוג לתוכן