שמאי מקרקעין ברמת השרון

שמאי מקרקעין ברמת השרון לפני ביצוע עסקת נדל"ן

שמאי מקרקעין ברמת השרון – אתם עומדים ממש רגע לפני ביצוע עסקת רכישה של נדל"ן, נכס או קרקע וסביר להניח שתקווה מלווה את לבכם שעסקה זו תעבור בהצלחה ללא תקלות. אתם בוודאי מצפים שהמוכר הוא אדם אמין והגון ושהמידע שהוא נתן לכם אודות הנכס או הקרקע הוא המידע המדויק לו אתם זקוקים על מנת להחליט באם להשקיע מאות אלפי שקלים, או לוותר ולחפש לכם השקעה טובה יותר.

או שאולי אתם אלו שמוכרים נכס או קרקע ואתם מקווים לשמאי שיסייע לכם לדייק את הדברים אותם אתם מנסים להעביר למוכר כך שהעסקה תבוצע. כך או כך, תזדקקו לשמאי מקרקעין ברמת השרון – איכותי ומקצועי אשר יערוך עבורכם מחקר מעמיק אודות הנכס ויגיש לכם את המידע בצורה המסודרת ביותר. מאמר זה ייתן לכם מידע מקיף אודות תחום השמאות ויסייע לכם להפנות את תשומת לבכם לפרטים החשובים באמת טרם בחירת שמאי מקרקעין ברמת השרון בפרט, ובכל רחבי ישראל בכלל.

מהי בעצם שמאות מקרקעין?

שמאות מקרקעין הינו תחום עיסוק העוסק במכירה ורכישה של נדל"ן (ובמילים אחרות, נכס דלא נידי כלומר, נכס שאינו נייד). שמאי המקרקעין, הינו שחקן מרכזי בתחום זה כיוון שהוא המוסמך החוקי היחיד להעריך שוויים של נכסים או קרקעות. ללא שמאי מקרקעין ברמת השרון, בלתי אפשרי לבצע עסקאות רכישה או מכירה של נדל"ן. השמאי כאמור, תפקידו לקבוע כמה כסף שווה באמת נכס או קרקע, בהתייחס לפרמטרים שונים.

השמאי אמור להחזיק בידע רב ולהבין בעולם המשפט, המיסוי, ההנדסה והבנייה כיוון שבעצם הוא עורך עבודת מחקר אודות הנכס הרלוונטי. שמאי המקרקעין יפנה למחלקת ההנדסה בעיר המגורים על מנת לבדוק שאין חריגות בנייה או בנייה שאינה חוקית, הוא יבדוק באם צפויה להיות בנייה מסיבית באזור שתפגע בעתיד בשווי הנכס, הוא יבדוק באם בעלי הנכס הם אכן הבעלים החוקיים הרשמיים של הנכס, באם קיים מיסוי עליו כדאי לדעת מראש ועוד.

איך השמאי מבצע הערכה של שווי הנכס?

לאחר בדיקה מעמיקה של כל הנתונים הספציפיים לנכס עצמו, השמאי בודק את הנתונים של עסקאות נדל"ן דומות אשר בוצעו באזור המגורים הספציפי, הוא משקלל את הנתונים וכך הוא מעריך את שוויו של הנכס. זאת אומרת, שמאי המקרקעין בעצם מתבסס הן על המידע אותו הוא אוסף על הנכס עצמו והן על סביבת הנכס. הוא לא יכול להעריך מחיר מנותק מנתונים ממשיים ומפרמטרים אובייקטיבים, וטוב שכך כמובן.

כמה עולה שמאי מקרקעין ברמת השרון?

באם מדובר באדם אשר מבקש לקבל משכנתא, עליו לפנות בתור התחלה לבנקים אשר בהמשך יפנו אותו לבחירה של שמאי מקרקעין מטעמם שיקבע את שוויו של הנכס הרלוונטי. סכום המשכנתא שהבנק יאשר תלוי בעיקרו בשוויו של הנכס שקבע השמאי. במקרים בהם השמאי העריך את הנכס בסכום הפחות מהמשכנתא אותה ביקש הקונה מהבנק, לא ניתן יהיה לערער על החלטתו. שכר הטרחה לשמאי ישולם על ידי מבקש המשכנתא עצמו ולרוב הוא נקבע מראש על ידי הבנקים.

במקרים אחרים, בהם שמאי המקרקעין לא נדרש לבצע הערכת שווי נכס על מנת לקבל משכנתא, ניתן לפנות באופן פרטי למשרדי שמאות מקרקעין. עלות השירות עבור שמאי מקרקעין ברמת השרון או בכלל בישראל נקבע לרוב על פי הזמן שייקח לו לבצע את עבודתו. כפי שנאמר מעלה, השמאי אמור לערוך מעין עבודת מחקר אודות הנכס או הקרקע, לעיתים הוא אף נדרש לייצג את הלקוחות שלו בבתי משפט. כמו כן, המחיר אותו יבקש שמאי המקרקעין מושפע מניסיונו ורמת המקצועיות אותה הוא מביא עמו.

שמאי מקרקעין ברמת השרון

האם שמאי מקרקעין ברמת השרון יכול גם להעריך שווי של נחלה?

שמאי מקרקעין ברמת השרון אמון בהחלט גם על הערכת שוויה של נחלה (שמאות לנחלה) אך מדובר בעבודה מורכבת יותר. על שמאי יהיה לבדוק באם קיימים אישורים והיתרים לבצע בנייה בנחלה ובאם אין היתר שכזה, האם ניתן לקבלו. וגם במקרה זה, עלות השירות אותה יגבה השמאי מושפעת בעיקר ממשך זמן עבודתו.

לסיכום, שמאי מקרקעין איכותי הוא חיוני לטובת הצלחה של כל עסקת נדל"ן. אליסף שמאי מקרקעין מזמין אתכם ליצור קשר לשיחת ייעוץ ראשונית כך שתוכלו לקבל את כל המידע לו אתם זקוקים בתור התחלה.

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק שלנו בקישור: לחצו כאן.

דילוג לתוכן