שמאי מקרקעין ברחובות

שמאי מקרקעין ברחובות – מה זה בכלל ומדוע מדובר באחד מהמקצועות החשובים והמבוקשים כיום בישראל, כל זאת ועוד במאמר הבא. סביר להניח שמרבית התושבים במדינת ישראל שמעו על תחום השמאות ואף נתקלו בשמאים בעצמם בדרך זו או אחרת. באם רכשתם דירה בעצמכם, או מכרתם נכס, או אולי הייתה בבעלותכם קרקע שהתבקשתם להעריך את שוויה עבור מטרות שונות – כנראה שנפגשתם עם שמאי. יחד עם זאת, לא הרבה מכירים את התחום לעומק ומבינים את המורכבות והמקצועיות הנדרשת לצורך הערכת שווי נכס או קרקע באופן מדויק ולכן מומלץ מאוד שתקראו מאמר זה.

אז מהי שמאות מקרקעין בכלל?

שמאי מקרקעין ברחובות נדרש להעריך ולקבוע את המצב של נכס או קרקע. שמאות המקרקעין אמורה לקבוע מחיר התואם את המצב הריאלי של הנכס או הקרקע ולקבל החלטה באם מדובר במחיר מופקע או שמא מחיר תואם מציאות. שמאי המקרקעין נדרש לבצע מחקר, או יש שיגידו עבודת בילוש של ממש על מנת לגלות באם יש מחדלים, סודות ודברים שנסתרים מן העין אודות הנכס או הקרקע. על השמאי לבדוק למשל אם אולי המבנה או חלק ממנו נבנה באופן שאינו חוקי או שאולי הנכס נרשם על שמו של אדם אחר מהאדם שמציג עצמו כבעליו של הנכס או הקרקע.

כמו כן, השמאי יבדוק באם הנכס שועבד ואת ההיטלים כמו מס רכישה או שבח וכדומה. על מנת לקיים את ההערכה המדויקת ביותר, יפנה שמאי המקרקעין לכל מיני מקורות של מידע עליהם יתבסס בדוח הסיכום. לדוגמא, שמאי מקרקעין ברחובות יפנה למחלקת ההנדסה בעיר ויבקש תכניות של המבנה וכן של סביבת המבנה. כך למשל יוכל לאתר באם הולך להבנות בניין שיסתיר את הנוף של הדירה אותה מעוניינים למכור. האחריות על השמאי היא כה רבה שהדוח אותו הוא מנפיק בסופו של דבר עשוי לגרום לעסקה הכלכלית לצאת לפועל,  או במקרים אחרים להיכשל באם נמצא הנכס עם ליקויים רבים שלא תואמים את המחיר אותו מבקש המוכר לקבל.

עבודתו של השמאי מורכבת והוא נדרש לבקיאות בתחומים רבים לעין שיעור וכמו כן הוא נדרש להתעדכן כל הזמן בחידושים בנושא היטלי השבחה, בשינויים בתקנות ובדרישות רלוונטיות שנוספו או השתנו בתחום ולכן חשוב מאוד שתפנו לשמאי רק לאחר שווידאתם המלצות לגביו ולגבי מיומנויותיו.

מורכבות עבודתו של השמאי ועד כמה חשוב לבחור שמאי איכותי ומומלץ

תפקידו של שמאי המקרקעין הינו מורכב ומסועף, אפילו בהשוואה למקצועות קשים ומאתגרים אחרים בענף הבנייה. מדובר במקצוע שמצריך ידע משפטי, ידע לגבי הנדסה, תכנון ובנייה ועוד. השמאי אמור להיות מחויב לאינטרסים והצרכים של לקוחותיו כמובן, ובמקביל הוא מחויב גם לחוקים ולקריטריונים נוספים אובייקטיביים. באם שמאי המקרקעין לא יבצע הערכה מדויקת של הנכס או הקרקע, אנשים עלולים להיפגע ולכן היושרה משחקת תפקיד חשוב במקצוע זה.

איך מבצע שמאי המקרקעין את הערכת השווי של נכס או קרקע?

כיום, מקובל להעריך נדל"ן בעיקר על ידי ביצוע השוואה של עסקאות דומות שנעשו על בסביבת המגורים בה ממוקם הנכס או הקרקע המועמדת למכירה. לצורך הדוגמא, שמאי מקרקעין ברחובות אמור לברר לגבי העסקאות שבוצעו באזור רחובות וסביבתה ולהסתמך על כך לצורך ההערכה של שוויו של הנכס הנוכחי אותו הוא בודק.

שמאי מקרקעין ברחובות

השכלה נדרשת משמאי מקרקעין

ניתן ללמוד להיות שמאי מקרקעין ברחובות, קצרין, חיפה וערים שונות בישראל במוסדות מורשים ומוסמכים ללמד ולהסמיך שמאי מקרקעין בישראל. שמאות המקרקעין כתחום עיסוק התמודד עם תדמית נמוכה ביותר לאורך הרבה מאוד שנים. לאור התפתחותו של התחום הפכה שמאות המקרקעין להיות אחד מבין המקצועות המבוקשים בישראל! שמאי מקרקעין ברחובות יהיה מוצף בעבודה סביר להניח, באם יבחר לעסוק בתחום וכמובן באם יקבל המלצות טובות. הדרישות לקבלת תעודת הסמכה הינן גבוהות וחלק נכבד מן התלמידים נאלצים לחזור על מבחנים קשים ביותר לא פעם ולא פעמיים.

שמאי מקרקעין ברחובות והסביבה

אליסף שמאי מקרקעין מציעים לכם שרותי שמאות מקרקעין ברמה גבוה ביותר! לצורך ביצוע עסקה כלכלית חשובה עבורכם, אנו כאן ללוות אתכם יד ביד בתהליך. פנו אלינו לשיחת ייעוץ בהקדם ותקבלו מידע רחב ככל שנתן, בדרך לסגירת עסקה מדויקת ונכונה ביותר עבורכם.

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק שלנו בקישור: לחצו כאן.

דילוג לתוכן