שמאי מקרקעין בצפון

אזור הצפון נחשב בעיני רבים לאזור היפה ביותר בישראל: אוויר הרים צלול כיין, נופים ירוקים, שטחים פתוחים רבים, מתחמי מגורים רבים הכוללים בתי קרקע, שטחי חקלאות ענפים ועוד. לפני כל רכישת נכס פונים אל שמאי מקרקעין בצפון כדי להעריך את שווי הנכס ועל ידי כך להעריך את כדאיות ההשקעה בו. כמו בכל אזור אחר בארץ יש עניין רב בנכסים השונים בצפון ואולי אף יותר מאשר אזורים אחרים למעשה כיוון שאנשים רבים המחפשים חיים שקטים ונינוחים יותר מעתיקים את מגוריהם לצפון. יתרה מכך הצפון הולך ומתפתח כל הזמן ונכסים חדשים קמים גם בתחום המסחר, התעשייה וכן מתחמי משרדים שונים. כל אלה מושכים יזמים רבים מאזור המרכז בעיקר לרכוש נכסים להשקעה באזור זה

מה עושה שמאי מקרקעין בצפון?

שמאי מקרקעין בצפון הינו איש מקצוע מנוסה שלמד שמאות מקרקעין ועבר את בחינת מועצת השמאים. כמו כן הוא עבר תקופת התמחות והוא חייב להיות בעל תואר ראשון כדי להתקבל ללימודי השמאות. כל אלה יחד יקנו לו את הזכות להיות שמאי מקרקעין מוסמך במדינת ישראל וחבר בפנקס השמאים עם רישיון עסק בתחום. שמאי המקרקעין מבצע בדיקות מקיפות על הנכס, על הסביבה, על התוכניות של הנכס בוועדה לתכנון ובניה המקומית ועוד. על ידי כך מעריך את שווי הנכס בצורה המדויקת ביותר האפשרית ומגיש דו"ח מסודר ומפורט ללקוח שלו שיוכל להיעזר בדו"ח לצרכים שונים: לקבלת משכנתא מהבנק, לשימוש בבית משפט לצרכים שונים, לבדיקה האם כדאי להשקיע בנכס ועוד.

כיצד השמאי מעריך את שווי הנכס?

הבסיס לשירותיו השונים של שמאי מקרקעין בצפון הם שירותי הערכת שווי נכס. את שווי הנכס הוא יכול להעריך באמצעות מידע רב אותו הוא אוסף על הנכס, הסביבה והתוכניות של הנכס. חלק מהמידע הוא על דירות הנמכרות בסביבה הדומות לנכס הנבדק אולם זה רק אחד הפרמטרים המשמש להערכת שווי הנכס. בין הבדיקות השונות אותו מבצע השמאי יהיו בדיקה של הנכס עצמו והתשתיות בו. לדוגמה אם מתגלה שבר בריצוף, נזילה מתשתיות האינסטלציה בקירות או קירות מתקלפים והצורך בשיפוץ וצביעת הדירה הרי שמדובר בפעולות שעשויות לעלות אלפי או עשרות אלפי שקלים למי שמיועד לרכוש את הנכס ולכן עליו לדעת מכך וזה עשוי להפחית מערך הנכס.

דברים נוספים אותם יבדוק שמאי מקרקעין בצפון יכולים להתקשר למשל לבדיקות משפטיות שונות כמו בעלות הנכס, האם יש שעבוד על הנכסים, היטלים שונים הרשומים על הנכס ועוד. בדיקת היתר הבניה שאין חריגות בנייה, שהמידות של הדירה תואמות את התוכניות ועוד. לבסוף כל המידע מתנקז לדו"ח מפורט ומסודר עם הערכה של שווי הנכס.

מדוע חשוב להעריך את שווי הנכס אם יש בתים אחרים ברחוב שנמכרים במחיר הדומה לזה שאנו רוצים לקנות?

אדם יכול לחשוב לעצמו – מדוע להשקיע עכשיו אלפי שקלים בבדיקת השמאי שכן טוב להסתכל על נכסים אחרים באזור בלוחות מודעות של דירות ולראות את המחירים שאנשים דורשים על הדירות שלהם, לראות את סדר הגודל של המחירים בסביבה ואף רישום של דירות שנמכרו באזור ובאילו מחירים ולהעריך האם העסקה שאנו עומדים לבצע אמורה להיות טובה לנו. ובכן זו אופציה אבל לא מדויקת וגם אינה מכסה אתכם במגוון רחב של מישורים.

תארו לכם שיש נזילה מהקירות וכדי להעלים אותה מעיניכם בעל הדירה צבע את הקירות והציג מראה של דירה משופצת? אך בפועל מהר מאוד הנזילה עשויה להתגלות ושבירת הקירות, טיפול בצנרת ובניית הקיר מחדש עשוי לעלות עשרות אלפי שקלים ועוגמת נפש עצומה לרוכש. יש גם דוגמאות לדירות שנמכרו כשיש בהן חדרים שלמים שנבנו ללא אישורי בנייה כלל – כלומר שהבנייה איננה חוקית.

שמאי מקרקעין בצפון

שירותים נוספים של שמאי מקרקעין בצפון:

בנוסף להערכת שווי הנכס יש שירותים נוספים של שמאי מקרקעין בצפון ושמאי מקרקעין בכלל. כך למשל השמאי יכול לספק חוות דעת משפטית או הערכת שווי נכס לצרכים משפטיים לדוגמה במקרה של חלוקת ירושה, פירוק שותפויות, עסקאות נדל"ן, ענייני גירושין ועוד. בנוסף השמאי יכול להעניק הערכת שמאי לצורך נטילת משכנתא, דבר אשר הבנק דורש כדי להעמיד משכנתא ללקוח שלו.

לסיכום; אם אתם צריכים שמאי מקרקעין בצפון אל תהססו ליצור עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם ולהעניק לכם שירות מקצועי, מדויק וכמובן עם חיוך.

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק שלנו בקישור: לחצו כאן.

דילוג לתוכן