שמאי מקרקעין בפתח תקווה

תחום שמאות המקרקעין הוא תחום העוסק בהערכת שווי נכסים. אלה יכולים להיות מסוגים שונים החל מקרקעות, דרך משרדים, דירות למגורים, מבנים מסחריים אחרים ועוד. לפני רכישה או מכירה של נכס בדרך כלל הצדדים ירצו להזמין שמאי מקרקעין מטעמם שיוודא את שווי הנכס ויספק הערכה להתבסס עליה לקידום העסקה. לדוגמה: הצד הרוכש יכול להזמין שמאי מקרקעין בפתח תקווה לפני שהוא רוכש נכס מסוים בעיר כדי לוודא שמחיר הנכס המבוקש הוא אינו מוגזם מדי. על אף שהערכת שווי הנכס עשויה להשתנות בין שמאי אחד לשני, הרי שאם השמאים מקצועיים ההבדלים ביניהם לא יהיו גדולים במיוחד בהערכתם. אליסף שמאי מקרקעין בפתח תקווה ישמח להעניק לכם שירותי שמאות מקצועיים בעיר לכל צורך.

מתי נצטרך שמאי מקרקעין בפתח תקווה?

שירותיו של שמאי מקרקעין בפתח תקווה הינם פופולריים וחיוניים שכן עסקאות רבות מתבצעות בעיר במהלך כל יום, שבוע וחודש. לפני כל מכירה או רכישה של נכס אנשים מבצעים הזמנה של שמאות מקרקעין להערכת שווי הנכס. גם יזמים המעוניינים לבצע פרויקטים של התחדשות עירונית משכירים את שירותיו של השמאי להעריך את הרווחים הפוטנציאליים והכדאיות להשקיע בפרויקט. השמאי מבצע הערכה שהיא מבצע לבדיקת גודל הנכס ומצבו החיצוני אלא בודק את התשתיות השונות בו ובניין, את המבנים השונים בסביבה, האוכלוסייה ותנאים סביבתיים אחרים העשויים להשפיע על ערך הנכס. במקרים רבים מתגלים בעיות של מיסוי, בנייה לא חוקית, שעבוד, עיקולים ובעיות אחרות העשויות לפגוע בערך הנכס ובכדאיות העסקה.

שמאי מקרקעין להערכת שווי נכס:

כאמור השירות העיקרי של שמאי מקרקעין בפתח תקווה הוא ביצוע הערכת שווי נכס. השמאי בודק את הנכס במגוון רחב של פרמטרים:

  • לקיחת מידות של הנכס.
  • בדיקת תשתיות בדירה ובבניין.
  • בדיקת הסביבה והאוכלוסייה. כמו כן הערכות שווי של דירות באזור.
  • אישורי בנייה. מוודא שאין חריגות בניה, בניה לא חוקית ואם יש אישורים לתוספות בניה זה עשוי להעלות את ערך הנכס במקרה של השבחה והרחבה.
  • בדיקות משפטיות הקשורות לעיקולים, מיסים, שעבודים והיטלים שונים על הנכס.
  • בדיקת בעלות על הנכס.
  • ועוד…

הבדיקות השונות והמקיפות שמבצע השמאי יכולות לתרום במגוון דרכים, החל מאיתור מיסים לא משולמים והיטלים משפטיים שעשויים לפגוע ברוכש ועד לבנייה לא חוקית וכן בדיקה שהמחיר שדורש המחיר אינו מופרז ביחס לערך האמיתי של הנכס. דוגמה פשוטה היא שהשמאי מגלה רטיבות או נזילה בקירות הנכס שלא נראית לעין אלא באמצעות מצלמה תרמית מה שעשוי לגרור עלויות של שבירת הקיר, תיקון הצנרת ושיפוץ הקיר מחדש. המשקיע העולה על זה לפני העסקה יוכל לדרוש את התיקון מבעל הנכס כאחד התנאים לביצוע העסקה.

שמאי מקרקעין בפתח תקווה

שמאי מקרקעין בפתח תקווה לפרויקטים של התחדשות עירונית:

בכל פרויקט התחדשות עירונית מזמינים שמאי במיוחד להערכת דו"ח מפורט המשמש גם את היזם וגם את הדיירים. הדו"ח כולל מידע אודות ערך הנכס הצפוי וכן הדירות בו על מנת לספק ליזם מבט כלכלי את הפרויקט שהוא הולך להשקיע בו והאם הוא כדאי, בדיקת תמונות לבעלי הדירות והאם היא הולמת את הפרויקט שיבוצע ובדיקה של כדאיות כלכלית לדירה מסוימת. במשרד השיכון הגדילו והקימו מאגר של שמאים עם התמחות בפינוי-בינוי שתפקידם העיקרי הוא לבדוק שהיזם מציע לדיירים תמורה הוגנת והולמת בעבור הפרויקט.

שמאי מקרקעין בפתח תקווה בוחן את הפרויקט, התוכניות, סביבת הפרויקט ומגיע להערכה כלכלית. אם זו אינה כדאית השמאי יגדיר מתי הנקודה תהפוך לכדאית. דייר הסבור כי הדירה שלו שווה יותר מאשר דירות אחרות בבניין יוכל לשכור את שירותיו של השמאי באופן פרטי להערכה פרטנית של הדירה שלו לפני ואחרי הפרויקט המיוחל.

שמאי מקרקעין לחוות דעת משפטית:

לא פעם שמאי מקרקעין בפתח תקווה נדרש על ידי מי מהצדדים בתיק בבית המשפט להעריך שווי נכס. זה יכול להיות בהערכת שווי נכס לצרכי פירוק שותפויות, חלוקת ירושה, כינוס נכסים, חלוקת זכויות במקרקעין ועוד מקרים רבים אחרים. הדו"ח המפורט והמקצועי של השמאי משמש לא פעם להכרעת סוגיות משפטיות שונות בנושא הערכת נכסים בנושאים אלו ואחרים.

לסיכום; שמאי מקרקעין בפתח תקווה יכול להועיל לאנשים הפועלים עם התחדשות עירונית באזור, המעוניינים להשקיע בנכס באזור ורוצים לשכור שמאי המכיר היטב את העיר, הנכסים השונים בה ותוכניות הבניה בעיר ובסביבתה העשויים להשפיע על הערכת הנכסים ועוד. צרו קשר לפרטים נוספים והזמנת השירות ונשמח לעמוד לשירותכם!

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק שלנו בקישור: לחצו כאן.

דילוג לתוכן