שמאי מקרקעין בנתניה

באם מכרתם או קניתם נכס או קרקע בחייכם, סביר להניח שנחשפתם לתפקידו של שמאי המקרקעין. מדובר בתפקיד חשוב עד כדי כך שלעיתים ביצוע עסקה תלויה בהערכתו של השמאי. מאמר זה נועד לתת לכם מידע על שמאות מקרקעין באופן כללי וכן תסייע לכם לבחור שמאי מקרקעין בנתניה מומלץ ביותר.

מהי שמאות מקרקעין?

שמאי מקרקעין בנתניה או מכל אזור בישראל, תפקידו להעריך שוויים של נכסים וכן של קרקעות. השמאות נועדה לקבוע באם המחיר המבוקש של הנכס או הקרקע הינו מחיר ריאלי התואם את שוויו של הנכס ואינו מחיר מופקע. תפקידו של השמאי הוא לערוך מחקר מעמיק ביותר אודות הנכס וסביבתו ובכך לתת הערכה מקצועית ומדויקת של השווי שלו. במדינת ישראל, שמאות מקרקעין כמקצוע מעוגנת בחוק שמאי מקרקעין וזאת על ידי מועצת שמאי מקרקעין, משרד המשפטים וכן על ידי לשכת שמאי המקרקעין.

על מנת לבצע הערכה של שווי הנכס או הקרקע, יפנה השמאי למקורות מידע שונים במטרה לבדוק את נתוני הנכס לעומק ולשלול מצבים בהם המידע המוצג על ידי המוכר אינו מהימן. השמאי ינסה לאתר בנייה לא חוקית, באם נכס משועבד, היתרי בנייה, חוקיות הבעלים המחזיקים בנכס, בדיקת היטלים כגון מס רכישה, מס שבח ועוד. באם ימצאו ליקויים כאלה ואחרים ערכו של הנכס עלול להיפגע משמעותית כמובן והעסקה כולה עלולה לרדת לטמיון.

באילו מקרים נחוצה הערכת שמאי מקרקעין בנתניה?

הערכה של שמאי מקרקעין בנתניה נחוצה במקרים מגוונים. לדוגמא, בנקים פונים לשמאים בבקשה להעריך שוויים של נכסים במקרים בהם הם רוצים לבדוק את ייתכנותה הכלכלית של עסקת רכישה של נדל"ן. כמו כן, באם רוצים להעריך את ההשפעה של תכנית בניין של עיר על השבחה או ירידת ערך של נכס כתוצאה מכך, נדרשת הערכת שמאי מקרקעין.

באיזה כלים ישתמש השמאי לצורך הערכת שוויו של נכס?

השיטה שנפוצה ביותר לביצוע הערכת שווי נכס היא בעצם לערוך השוואה של העסקה הרלוונטית לעסקאות דומות שנעשו בסביבת אזור המגורים בו ממוקם הנכס. למשל, שמאי מקרקעין בנתניה יכול לבדוק אילו עסקאות נעשו באזור ולהסתמך על מידע זה בעת ההערכה אותה הוא מבצע.

שמאי מקרקעין בנתניה

מי רשאי לעסוק בשמאות מקרקעין?

בישראל, שוק הנדל"ן נמצא בהתפתחות וצמיחה מתמדת ומהווה אחד ממנועי הצמיחה המשמעותי במשק. מקצוע שמאות המקרקעין אשר סבל מתדמית נמוכה במשך שנים רבות, הפך בימים אלו להיות אחד מתחומי העיסוק הנחשקים בישראל ובמיוחד נדרשים שמאי מקרקעין בנתניה לאור התפתחות שוק הנדל"ן באזור. דרישות הסף לקבלת תעודה רשמית של שמאי מקרקעין ורישום בפנקס שמאי המקרקעין בישראל דורשת לעבור את כל המבחנים של מועצת שמאי המקרקעין, לעבור התמחות וכן להיות בעל השכלה אקדמאית כלשהי. מקצוע זה התפתח במקביל להתפתחות וצמיחת שוק הנדל"ן בישראל וכתוצאה מכך הדרישה לשמאים גדלה. כמו כן, מצופה מהשמאים להיות בעלי ידע רב מאוד כיוון שמלאכתם סבוכה ומורכבת.

כיום יש ביקוש לשמאי מקרקעין שרק מתעצם. בעצם שמאי המקרקעין הופך להיות שחן מרכזי בשוק הנדל"ן כיוון שעליו הסמכות הבלעדית לקבוע ולהעריך את השווי של הנכס או הקרקע. השמאי נדרש להיות בקיא בתחומים מאוד רחבים. למשל, עליו להבין היטב בהיבט הכלכלי, המשפטי, ההנדסי בכל תחומי התכנון והבנייה. אף על פי שרבים נרשמים ללימודי שמאות מקרקעין, רבים מהנרשמים לא מצליחים לסיים את הלימודים בהצלחה בגלל הדרישות הגבוהות. על מנת לקבל רישיון לעסוק בשמאות מקרקעין, התלמידים נדרשים לעבור בהצלחה מבחנים במהלך הלימודים עצמם ועוד מספר מבחנים סופיים. לאחר מכן, עליהם להתמחות אצל שמאי מוסמך ולסיים בהצלחה התמחות שעשויה להמשך בין שנה לשנתיים.

ולבסוף, עליהם לעבור את מבחני הסף של מועצת שמאי המקרקעין בישראל. מדובר במבחן  מאוד קשה אשר אחוז גבוה מן הנבחנים לא מצליחים לעבור אותו, לפחות לא בנסיון הראשון. בין אם הינכם שמאי מקרקעין בנתניה, מחיפה או מבאר שבע תדעו בוודאי לומר כי מדובר במסלול לימודים קשה ביותר.

שמאי מקרקעין בנתניה מומלץ ביותר

לסיכום, שמאות מקרקעין הינו עיסוק מבוקש ביותר שמצריך הבנה מעמיקה בתחומים רבים שקשורים לתכנון ובנייה. אליסף שמאי מקרקעין בעל ניסיון רב בתחום וידע שנצבר לאורך שנים, מציע לכם שמאי מקרקעין בנתניה וסביבתה אשר יעזרו לכם לסגור עסקה בראש שקט.

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק שלנו בקישור: לחצו כאן.

דילוג לתוכן