שמאי מקרקעין במרכז

תחום שמאות מקרקעין הוא תחום שבו עוסקים בהערכת שווי נכסים וקרקעים. אלה יכולים להיות מיועדים למסחר, למגורים, להשקעה, למשרדים ועוד. למעשה, השמאי יהווה חלק מרכזי וחשוב בייתכנות העסקה שכן ההערכה שלו תשפיע במידה ניכרת על כדאיות העסקה. לדוגמה: לפני שאתם רוצים לרכוש דירה חדשה במרכז הארץ כדאי להזמין שמאי מקרקעין במרכז המתמחה בהערכת דירות באזור זה, מכיר תוכניות בניה עירוניות באזור וידע להעריך בצורה המדויקת ככל האפשר את מחיר הדירה. כך ידע המשקיע אם הדירה בהחלט תהיה שווה את העסקה מבחינה כלכלית.

מיהו שמאי מקרקעין ומתי נזדקק לו?

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע החייב בתואר ראשון, לימוד שמאות מקרקעין, מעבר בהצלחה של בחינת מועצת השמאים, לעבור תקופת התמחות ורק לאחר מכן יהיה זכאי להירשם בפנקס השמאים ולקבל רישיון עסק בתחום. השמאי מבצע הערכה מקצועי לשווי הנכס ובכך מספק שירות משלים לכל ביצוע של עסקת נדל"ן בכלל כלל וגם מעבר לכך. באמצעות בדיקות השמאי ניתן לגלות תקלות ובעיות שונות בתשתית הנכס והבניין, בסביבה, בעיות מיסוי, בעיות בכל הקשור לבעלות על הנכס, בעיות בגודל הנכס לעומת התוכניות שאושרו לו (כלומר בנייה לא חוקית) ועוד. כל אלה הינם דברים שעסקת הנדל"ן עשויה לקום או ליפול על פיהם.

איש מקצוע להערכת שווי נכס:

אזור המרכז הוא האזור הרווי ביותר בישראל בעסקאות נדל"ן. מחירי הדירות והנכסים תמיד עולים וכך גם הביקוש שהולך ועולה מדי שנה. העובדה שיש הרבה יותר מקומות והזדמנויות עבודה ולימודים למשל מושכת אוכלוסייה מכל רחבי הארץ. העובדה שיש מתחמים מרכזיים ושונים מושכת בעלי עסקים מכל רחבי הארץ ובשל הביקוש הרב מגיעים גם משקיעים לרכוש נדל"ן במרכז. ללא קשר לסוג הנדל"ן בדרך כלל יפנה המשקיע אל שמאי מקרקעין במרכז שיבצע הערכה מסודרת ומקצועית של שווי הנכס. במסגרת הערכה זו יבצע השמאי בדיקות נוספות אודות בעלות הנכס, התוכניות בוועדה לתכנון ובניה העירונית ועוד.

ניקח לדוגמה את הסיפור של דנה וירון. זוג צעיר מצפון הארץ המעוניין להעתיק את מקום מגוריו למרכז כיוון שיש להם הצעות עבודה אטרקטיביות יותר באזור זה והם רוצים לגור קרוב יותר למקום העבודה. השניים חסכו הון אישי מסוים ובתוספת משכנתא מהבנק היה להם סכום מסוים בראש אותו יכלו להשקיע. הסכום כלל עלויות שמאי, עורך דין והוצאות נלוות נוספות.

בבדיקת השמאי שהזמינו הזוג לפני רכישת נכס שמצא חן בעיניהם הן מבחינה ויזואלית והן מבחינת המיקום שלו, גילה השמאי כי בין קירות הבית הייתה נזילה רצינית מאוד אותה ניסה להסתיר בעל הדירה באמצעות צביעת הקירות באזור הפיצוץ של הצינור. עלויות השיפוץ היו מגיעות לעשרות אלפי שקלים שהיו נופלות על הזוג הצעיר שלא היה מוכן להוצאה הזו. אלמלא הזמינו שמאי מקרקעין במרכז לבדוק את הנושא היו חותמים על רכישת הדירה בלא יודעין על התקלה היו סופגים נזק כלכלי רב ועוגמת נפש לא פחות גדולה.

הערכת שווי לצורך חוות דעת בבית המשפט:

שמאי מקרקעין במרכז מספק שירותים נוספים, לדוגמה חוות דעת לבית משפט. בבית המשפט יש סוגיות רבות ושונות הקשורות לתחום הנדל"ן ולכן חוות דעת של שמאי נדרשת לא פעם מבית המשפט על מנת להציג ערך מדויק ככל האפשר של נכס לפתרון מחלוקות שונות כמו במקרה של חלוקת ירושה, כינוס נכסים, פירוק שותפויות ועוד.

שמאי מקרקעין במרכז

שירותים נוספים של שמאי מקרקעין:

שמאי מקרקעין במרכז יכול לעזור בתהליך של לקיחת משכנתא למשל. הבנק מבקש בדרך כלל הערכת שמאי מדויקת של הדירה העתידית להיקנות ועל כך הערכת השמאי תהיה חיונית וחשובה בהליך זה. ניתן לפנות אל השמאי גם במקרה של הפקעת קרקע או ירידת ערך הדירה בעקבות תוכנית מסוימת שאושרה באזור ולצורך חישוב פיצויים בנושא זה. במקרים שונים של פירוק שותפויות, חלוקת ירושה או אפילו לצורך בדיקת מיסוי מקרקעין על עסקה מסוימת כמו היטל השבחה, מס שבח, מס רכישה ועוד.

לסיכום; שמאי מקרקעין הינו חיוני מאוד לפני כל עסקת נדל"ן. אליסף שמאי מקרקעין במרכז ישמח לעמוד לשירותכם בכל צורך, בין אם מדובר על הערכת שווי נכס ובין אם מדובר על שירותים נוספים בהם נדרש שמאי מקצועי ומנוסה. צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק שלנו בקישור: לחצו כאן.

דילוג לתוכן