שמאי מקרקעין באשדוד

 יעל ויריב הם זוג בשנות ה30 לחייהם שהחליטו לקחת משכנתא כדי לקנות בית בעיר אשדוד, העיר בה נולדו ורוצים להעביר בה את חייהם בשמחה ובנחת. הם בחנו אופציות שונות והבנק, כדי להעניק את המשכנתא, ביקש מהם להעביר הערכה מקצועית לנכס בו התעניינו באמצעות שמאי מקרקעין באשדוד. בעל הנכס ביקש 1.65 מיליון שקלים עבור דירה חדשה יחסית בבניין שנבנה בשנים האחרונות. הדירה הייתה בקומה 4, מחולקת ל4 חדרים בגודל 90 מ"ר.

השמאי העריך את הדירה בעלות של 1.45 מיליון ₪ וכשהציגו זאת לבעל הדירה הוא התקפל במקום ואמר שהוא דרש 1.65 כדי שיהיה לו מרווח להתמקחות. הלקוחות היו בהלם שכמעט שילמו 200 אלף שקלים יותר עבור נכס שהערך שלו נמוך בהרבה והודו לשמאי על עבודתו המקצועית. זו הסיבה שהבנק מחייב הערכת שמאי בעת נטילת משכנתא.

החשיבות של שמאי מקרקעין באשדוד:

לפני כל מכירה/רכישה של נכס יש איש מקצוע המעורב בדרך כלל מול זה המתעניין ברכישת הנכס ורוצה לבדוק את המצב של הנכס. שמאי מקרקעין באשדוד יוכל לסייע לכם להעריך את שווי הנכס לפני הרכישה ולהשתמש במשא הזה לטובת משא ומתן עבור הנכס או כדי לגבש החלטה אם מחיר הנכס מתאים לכם או לא. לרוב בעלי הנכסים יבקשו מראש מחיר גבוה יותר על הנכס כדי שיהיה מקום למשא ומתן שכן כל יזם/משקיע או אפילו אדם ממוצע העתיד לקנות בית בוחן את האפשרות להורדה במחיר. חשוב לוודא את הערך המקורי של הדירה ואז לשאת במשא ומתן לרכישה עם סטיות קטנות ממחיר הנכס בלבד כדי שישתלם כלכלית לרכוש אותו, בין אם הוא מיועד למגורים ובין אם הוא מיועד להשקעה.

האם ההערכה של 2 שמאים שונים תהיה אותו דבר?

אם שני השמאים מקצועיים ומדויקים בעבודתם הערכת שווי הנכס אמורה להיות כמעט זהה. תמיד יהיו סטיות קטנות מאוד בהערכת שווי הנכס בין שמאי אחד לשני אולם לרוב מדובר בסטיות זניחות ביחס לערך הכללי של הנכס ואינן אמורות להשפיע דרמטית על העלות הסופית של הנכס. חשוב לבחור בשמאי מקרקעין מנוסה ומקצועי ואז תוכלו להיות בראש נקי בהקשר הזה.

מתי נצטרך את שירותיו של השמאי?

  • הערכת שווי נכס – בכל פעם שאתם רוצים למכור/לקנות נכס תוכלו ליהעזר בשמאי מקרקעין להעריך את שווי הנכס. הערכת השמאי חיונית מאוד למשקיעים למשל לפני רכישת נכס ולצורך הערכת התכנון הכלכלי של הנכס וכדאיות כלכלית לרכישתו. עבור אנשים המעוניינים לקנות את הנכס למגורים גם כן ודאי ירצו לוודא את ערכו האמיתי של הנכס ועל הדרך ליהנות מדו"ח מפורט אודות מצב הנכס ולבצע בדיקות אודות בעלי הנכס. גם לפני רכישה של נכס ודאי בעל הנכס ירצה לדעת כמה הוא יכול לגבות בעבור הנכס ומה ערכו האמיתי ולכן יזמין שמאי מטעמו.
  • התחדשות עירונית – פרויקטים של התחדשות עירונית ותמ"א 38 הם פרויקטים נפוצים מאוד בכל רחבי הארץ. אלה מיועדים לחידוש ולעתים אף הריסה ובנייה מחדש של בנייני מגורים שיעמדו בתקנות הבטיחות החדשות ועל הדרך יתווסף חדר ממ"ד לכל דירה. עבודה זו דורשת השקעה כלכלית מצד הקבלן או היזם ולכן כדי לבחון את כדאיות העסקה הוא שוכר שמאי מקרקעין להעריך את עלויות הדירות לאחר השיפוץ. כמו כן גם הדיירים ישמחו לקבל את הערכת השמאי לערך הדירות שלהם לאחר השיפוץ ואולי בהתאם לכך יתנו את הסכמתם לביצוע העבודה.
  • חוות דעת לבית משפט – במקרים רבים בית המשפט מבקש לספק עדות מקצועית של שמאי ודו"ח הערכת נכס. השמאי יספק את חוות הדעת המקצועית שלו לבית המשפט ולעתים אף יצטרך להיות נוכח בעת הדיון. הצורך בשמאי עשוי להיות בנכס הצעה למכרזים, בנושא פירוק שותפויות, בנושאים הקשורים בכינוס נכסים, חלוקה של זכויות מקרקעין, גם במקרה של ירושה למשל.
  • שמאי לצורך אישור משכנתא – לפני קבלת משכנתא הבנק מחייב את נוטלי ההלוואה להביא דו"ח שמאי המעריך את שווי הנכס וערכו האמיתי ועל ידי כך ניתן להמשיך בהליך מתן המשכנתא. הבנק רוצה לוודא שהערך של הנכס תואם את הסכום שהוא מעניק גם מבחינת החוקים במדינת ישראל וגם במידה ויצטרך לעכל את הבית כדי למכור אותו באמצעות כונס נכסים ולהחזיר לעצמו את הכסף.
שמאי מקרקעין באשדוד

לסיכום; כדאי לפנות אל אליסף שמאי מקרקעין באשדוד שיספק לכם שירותי שמאי מקצועיים ומדויקים ברמת האיכות הגבוהה ביותר. צרו קשר לפרטים נוספים והזמנת השירות.

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק שלנו בקישור: לחצו כאן.

דילוג לתוכן