שמאי דירות מחיר

מוכרים או קונים דירה למטרות מגורים או השקעה? זה הזמן לדעת הכול על שירותי שמאי מקרקעין להערכת שווי הדירה לפני מכירה/קנייה.

שמאי דירות מחיר-שמאות מקרקעין הוא תחום מקצועי רחב היקף העוסק ומתמחה בהערכות שווי של כל סוגי הנכסים בענף הנדל"ן, כאשר אחד מהשירותים הנפוצים ביותר בתחום שמאות המקרקעין הוא ביצוע הערכת שווי של דירות לפני מכירה או קנייה. שירות זה מאפשר למוכרי/רוכשי הנכס לקבל הערכת שווי מדויקת של הנכס אותו הם מעוניינים למכור או לרכוש, ובתוך כך, לבחון את כדאיות העסקה.

הערכת שווי דירות - כיצד?

הערכת שווי של דירות למגורים בישראל מתבצעת על פי גישת ההשוואה המהווה את אחת מהשיטות הנפוצות ביותר בתחום שמאות מקרקעין לצורך הערכות שווי נכסים למגורים. על פי גישה זו, הערכת השווי מתבססת בחלקה על עסקאות שונות בשוק הנדל"ן למגורים באזור המגורים של הנכס המיועד לקנייה/מכירה, ובחלקה היא מתבססת על בדיקות שונות בסביבת הנכס ובדיקות בנוגע למצבה המשפטי של הדירה. לפיכך, בחירת שמאי מקרקעין לצורך הערכת שווי הדירה, חשוב שתעשה בהתאם להיקף השירותים המקצועיים המוצעים על ידו ובהתאם להיכרותו עם שוק הנדל"ן המקומי באזור בו ממוקמת הדירה המיועדת למכירה/קנייה. מעבר לכך, חשוב לבחור בשמאי בעל רישיון מטעם משרד המשפטים.

עלויות השירות

שירותיו של  שמאי דירות מחיר נקבע בראש ובראשונה בהתאם להיקף השירותים הנדרשים לצורך הערכת שווי הדירה, כאשר בין יתר השירותים המוצעים לכם על ידי שמאי דירות מוביל בתחומו לצורך הערכת שווי הנכס למגורים אותו אתם מעוניינים למכור או לרכוש, תוכלו למצוא:

  • שירותי בדיקה מקיפה של סביבת הנכס, לרבות, התייחסות לתכנוני בנייה עתידיים בסביבת הנכס
  • שירותי בדיקה מעמיקה לצורך בירור זכויות על הנכס ובדיקה בנוגע להימצאותם של עיקולים על הנכס
  • שירותי בדיקה בנוגע לנושא רישום הדירה
  • שירותי בדיקה פיזית של תשתיות הנכס ומצב הדירה

וזאת בנוסף לשירותי הערכת שווי על בסיס הגישה ההשוואתית.

לפיכך, שמאי דירות מחיר עשוי להשתנות מנכס למגורים אחד למשנהו, כאשר הגורם העיקרי המשפיע על המחיר הוא מורכבות העבודה והזמן הנדרש לצורך ביצוע הערכת השווי בהתאם לכל אחד מהשירותים המוצעים לכם על ידי השמאי. בנקודה זו חשוב לציין ששווי הנכס ו/או גודל הנכס, אינו מהווה פרמטר המשפיע בצורה ניכרת על עלויות השירות של השמאי, אך כן יש לקחת בחשבון, שהמחיר משתנה בין דירות מגורים לבין בתים פרטיים.

שמאי דירות - מחירון

בממוצע, שמאי דירות מחיר נע בין 2,500 שקלים ל-4,000 שקלים עבור ביצוע הערכת שווי של דירת מגורים במבנה מגורים בן מספר קומות. מחיר זה לצורך העניין משתנה במקרים בהם מדובר בבית פרטי, ובמקרים אלו המחיר הממוצע עומד על כ-7,000 ש"ח. הפער בעלויות השירות נובע בין היתר לנוכח היקף הבדיקות הנדרשות במקרים בהם הבית יושב על קרקע פרטית.

במידה וגם אתם נדרשים לשירותיו של שמאי דירות לצורך הערכת שווי הנכס למגורים לקראת הליכי מכירה, קניה או נטילת הלוואות משכנתא, אנו ממליצים לכם לבצע סקר שוק השוואתי בין מספר משרדים מובילים בתחום שמאות המקרקעין באזור בו ממוקם הנכס, כאשר הפרמטרים לצורך בחירה באחד מהמשרדים חייבים לכלול את הניסיון המעשי מקצועי העומד לרשותם ואת היקף השירותים המוצעים לכם על ידי המשרד. בכל הנוגע לפרמטר של שמאי דירות מחיר, חשוב להתייחס למחיר הממוצע בשוק ולפתרונות השירות המוצעים לכם על ידי המשרד.

שמאי דירות מחיר

מתי פונים לקבלת השירות?

פנייה לשירותיו של שמאי דירות חשוב שתעשה בסמוך למועד בו אתם מתכננים למכור או לרכוש את הנכס, וזאת לנוכח התנודתיות של ענף הנדל" המקומי בשנים האחרונים. תנודתיות זו משפיעה במידה ניכרת על המחיר הסופי בו תמכרו או תרכשו את הנכס, כאשר באזורי ביקוש מסוימים ברחבי הארץ, התנודתיות במחירי הנדל"ן היא כל כך תדירה ודינמית שכדאי לכם לבצע הערכת שווי באמצעות משרדי שמאות מקרקעין המאפשרים לכם לעדכן את הערכת השווי במידה ועברה תקופת זמן ממושכת בין ביצוע הערכת השווי הראשונית למועד המכירה/קנייה.

אצלנו ב- אליסף שמאי מקרקעין, משרד שמאות מקרקעין  המתמחה בהערכות שווי לכל סוגי הנכסים, תוכלו להסתייע בשירותי שמאי דירות מחיר הוגן ולהבטיח לעצמכם שירות ברמה המקצועית הגבוהה ביותר בישראל.

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק שלנו בקישור: לחצו כאן.

דילוג לתוכן