שמאות נזקי מים

נפגעתם כלכלית מנזקי מים? זה הזמן לדעת הכול על האפציות העומדות לרשותכם אצלנו באליסף, משרד שמאות מקרקעין המתמחה בשמאות נזקי מים והגשת חוות דעת לבית המשפט.

שמאות נזקי מים הם הגדרה כוללת להערכת נזקי רכוש או תשתית העשויים להיווצר עקב הצפה, ריבוי משקעים, פיצוצי צנרת, בעיות איטום, בעיות אינסטלציה וסיבות נוטפות בגינן הרכוש שלכם ו/או התשתיות השונות בשטח הנכס ניזוקו כתוצאה ממגע עם מים. נזקי מים נחשבים לאחד מהסיכונים הממשיים ביותר על כל נכס, ולכן, תנאי מקדים לנטילת הלוואות משכנתא הוא ביטוח תשתית הכולל בתוכו מרכיב ביטוחי לנזקי מים כתוצאה מפיצוצי צנרת, בעיות איטום וכדומה.

מה חשוב לדעת?

הערכת נזקי מים הוא שירות מקצועי המיועד למטרות הערכת שווי הנזק שנגרם לרכוש ו/או לתשתיות הנכס כתוצאה ממגע עם מים. שירות זה מיועד לכל בעלי הנכסים המוצאים את עצמם ניזוקים כלכלית כתוצאה מנזקי מים, כאשר השירות מיועד לצרכי הגשת כתב תביעה לכיסוי הנזק על ידי החברות המבטחות ו/או על ידי הקבלן/יזם במקרים בהם נזקי המים נגרמו כתוצאה ישירה מליקוי או כשל בבנייה. כפועל יוצא מכך, שירותי שמאות נזקי מים נועדו גם לצרכי הגשת חוות דעת לבית המשפט במידת הצורך.

נזקי מים - מה הם כוללים?

כפי שציינו לעיל, נזקי מים לרכוש או לתשתיות, עשויים להיווצר מסיבות שונות, כאשר כל מגע של מים עם רכוש עשוי להזיק במידה ניכרת לרכוש. בחלק מהמקרים, מדובר בנזק בלתי הפיך ובמקרים מסוימים מדובר בנזק בשווי של עשרות ואף מאות אלפי שקלים בהתאם לשווי הרכוש שניזוק. במקרים מסוימים, נזקי מים באים לידי ביטוי בתשתיות הנכס, כאשר מעבר לנזק המתמשך לתשתיות מדובר במפגע בריאותי חמור כתוצאה מהופעת עובש ובקטריות.

שמאות נזקי מים - למי הם מיועדים?

בחינת פגיעה כתוצאה מנזקי מים מיועדים לכל אילו מבניכם המוצאים את עצמם נפגעים כלכלית כתוצאה מנזקי מים לרכושכם או לתשתיות הנכס שבבעלותכם. באמצעות שירות זה תוכלו לקבל הערכת שווי מדויקת של הרכוש שניזוק ולהסתייע בשירותי חוות דעת משפטית במידה ותהיו מעוניינים להגיש כתב תביעה כנגד חברת הביטוח או כנגד הגורם שאחראי להיווצרות נזקי המים.

בנוסף, שירותי שמאות נזקי מים מיועדים לאילו מביניכם המתמודדים עם ליקוי בנייה כאלו ואחרים בגינם מופיעים בשטח הנכס כתמי רטיבות, עובש, פטרת וכדומה. במקרים אלו, מתבצעת הערכת שווי של נזקי התשתית לצורך אומדן עלויות התיקון הנדרשות, כאשר עלויות התיקון כוללות גם את תיקון מקור הבעיה אשר הובילה לנזקי התשתית וגם לתיקון התשתית עצמה. במקרים אלו, התביעה מוגשת על ידי בעלי הנכס כנגד היזם/קבלן מבצע של הנכס במידה והדבר נעשה תוך תקופת אחריות המכונה אחריות בדק.

שמאות נזקי מים

שירותי שמאות מטעם חברת הביטוח - מה חשוב לדעת?

במקרים של נזקי רטיבות לרכוש או תשתית, החברה המבטחת תפנה אליכם שמאי מטעמה לצורך אומדן הנזקים שנגרמו לכם כתוצאה מנזקי מים. במקרים אלו, אנו ממליצים לכם לא להסתפק בשירותי שמאות מטעם חברת הביטוח וזאת לנוכח העובדה שברוב המקרים מדובר בשירות מוטה לטובת חברת הביטוח. במקרים אלו, מומלץ לשכור את שירותיו של משרד שמאות פרטי העוסק ומתמחה בתחום שמאות תוך התמקדות בשירותי שמאות מקרקעין הנחוצים לצרכי הערכת שווי של נזקי תשתית ורכוש כחלק מביטוחי הדירה.

דו"ח שמאות לגבי נזקי מים הוא דו"ח שמאות מורחב המפרט בתוכו את הנסיבות השונות אשר גרמו לנזקי המים, את היקף הנזקים, את אומדן השווי של הרכוש הניזוק, את אומדן השווי הנדרש לתיקון תשתיות אשר ניזוקו כתוצאה מנזקי מים ואת הצעדים בהם יש לנקוט על מנת לתקן את הנזקים שנגרמו. כמו כן, דוח השמאות כולל התייחסת לירידת ערך של הנכס במידה וליקויי התשתיות לא יתוקנו.

אצלנו ב-אליסף, משרד שמאות מקרקעין, תוכלו למצוא מחלקת שירות ייעודית המתמחה בעריכת דו"חות גם לצרכי אומדן שווי הנזקים וגם לצרכי הגשת חוות דעת לבתי המשפט. השירות המקצועי המוצע על ידינו מתמקד אומנם בשמאות נזקי מים אך הוא פועל יוצא של התבוננות רחבה על הנזקים המיידיים והעתידיים על הנכס במקרים של נזקי מים.

לפרטים נוספים בנושא אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק שלנו בקישור: לחצו כאן.

דילוג לתוכן