כמה עולה שמאות לדירה

אתם עומדים לקראת אחת העסקאות היקרות ביותר בחייכם אם לא היקרה שבהם: רכישת בית. ואתם חוששים לרכוש את הדירה מכיוון שאינכם יודעים מה הערך האמיתי שלה ושאין בה תקלות או בעיות עם המיסים והבעלים. הדרך הטובה ביותר לברר את כל הפרטים הללו לפני רכישת הנכס היא באמצעות שמאי מקרקעין. כמה עולה שמאות לדירה אתם שואלים? המחיר ינוע בדרך כלל בין 2,000 ל-3,500 ש״ח בממוצע, כאשר הסכום עשוי להשתנות בהתאם לכמה וכמה פרמטרים שונים. אליסף שמאי מקרקעין ישמח לספק לכם שירותי שמאות במחירים אחראיים תוך מתן שירות מקצועי ואדיב.

איך נקבע כמה עולה שמאות לדירה?

כמה עולה שמאות לדירה? ובכן מחירו של שמאי המקרקעין תלוי בפרמטר אחד עיקרי והוא זמן העבודה של השמאי. כמובן שיש עוד פרמטרים המשפיעים על המחיר אולם זהו הפרמטר העיקרי. כעת נתחיל לבחון כמה מן העבודות השכיחות ביותר של השמאי ומה סדר הגודל של העלות שלהם.

כמה עולה שמאות לדירה:

השירות הנפוץ ביותר של השמאי הוא הערכת שווי דירה. השמאי יבצע הערכה של שווי הדירה, ישקלל את כל המחירים והנתונים שאסף כדי לתמחר את הדירה בצורה המדויקת ביותר שאפשר. בין הייתר השמאי יבדוק את הדירה עצמה, הגודל שלה, התשתיות שבה, הבניין שבו היא נמצאת, את הסביבה והאזור ויתחשב גם בבדיקות נוספות שיבצע לגבי הנכס, הבעלים ועוד. כך ניתן יהיה לאתר תקלות שונות בדירה, הגבלות שונות על הבנייה ועוד מידע חשוב מלבד הערכת שווי הנכס במספרים. מה שישפיע על מחיר השמאי בשירות זה יהיה רמת המורכבות הנדרשת מהשמאי.

כמה עולה שמאות לדירה? לדוגמה: במידה וניתנו זכויות בניה נוספות על הדירה מצריכות בדיקות לגבי היטל השבחה, חישובים ועוד – הרי שיהיה מדובר בתוספת תשלום או לעשות את זה במסגרת התשלום הרגיל כשירות. המחיר הממוצע יהיה באזור ה2,000 ש״ח ובדירת קרקע יכול להגיע גם ל3,500-4,500 ש״ח לצורך בדיקות נוספות.

כמה עולה שמאות לדירה

הערכת שווי שמאי נחלה:

נחלה הוא שטח קרקעי שבדרך כלל יהיה לו ערך כלכלי מסוים. הבדיקה של נחלה מעט יותר מורכבת מאשר של דירה ויש סוגיות נוספות שצריך לבדוק. לדוגמה האם הנחלה יכולה לקבל היתר שהוא אינו לצורך חקלאות ומה הסיכוי לקבל היתר שכזה. כמו כן במידה וצריך לפצל את השטח בין כמה יורשים שמאי נחלה יוכל להעריך את שווי הנחלה והחלוקה. הערכת שווי נחלה עשויה לגבות בין 7,000 ש״ח ל-9,000 ש״ח משמאי מקרקעין והיא נחשבת ליקרה יותר מאשר בדיקה רגילה של דירה.

הערכת שווי דמי שכירות:

לעתים רבות לפני סגירת חוזה שכירות עם בעל דירה, משרדים או שטח אחר ייתכן ויבקש המשכיר הפוטנציאלי להזמין שמאי דירות מטעמו להעריך את דמי השכירות המקובלים עבור אותו נכס. השמאי יבדוק את גודל הנכס, המצב הכללי שלו ובעיקר את הפרמטרים הללו. כלומר הוא לא יכנס לנושא מיסוי, זכויות בנייה ופרמטרים שונים שאינם קשורים בדמי השכירות ולכן שירות זה ייחשב לזול יותר בדרך כלל וינוע בין 1,800 ל-2,500 ש״ח בממוצע.

המחיר לחוות דעת לבית המשפט:

כאשר בית המשפט מבקש הערכת שמאי בתיקים שונים המנוהלים בו השמאי יצטרך לערוך את הדו"ח בצורה מקצועית המתאימה להצגה כחוות דעת בבית המשפט. מדובר באותה בדיקה שהוא עושה במסגרת השירות הרגיל של הערכת הנכס אולם הדו"ח נכתב בצורה שונה, הערכה משפטית אורכת יותר זמן ויותר מפורטת בדרך כלל ולעתים גם השמאי עשוי להידרש בהגעה פיזית לבית המשפט. בדר״כ העלויות יהיו כ-500-1,000 ש״ח נוספים על העלות הרגילה. כלומר אם חוות דעת רגילה של דירה מסוימת תעלה לכם כ-2,000 שקלים אז המחיר הסופי כולל חוות דעת לבית המשפט ינוע בין 2,500 ל-3,000 ש״ח במקרה הזה.

בחירת שמאי מקרקעין מומלץ:

יש שמאי מקרקעין רבים אולם אתם רוצים לבחור מישהו המתמחה בהערכת נכסים באזור הייעודי של הנכס. אתם רוצים לעבוד מול אדם עם המלצות והכשרה מקצועית מתאימה. חשוב לוודא שהשמאי מולו אתם עובדים הוא בעל רישיון לעסוק בתחום ורשום בפנקס שמאי המקרקעין.

המאמר כמה עולה שמאות לדירה? נכתב ע״י אליסף שמאי מקרקעין. צרו עמנו קשר וקבלו ייעוץ חינם!

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק שלנו בקישור: לחצו כאן.

דילוג לתוכן