הערכת שווי דירה

הערכות שווי דירה רק אצל שמאי מומחה בתחום המקרקעין

הערכת שווי דירה הוא אחד מהשירותים המבוקשים ביותר על ידי מוכרי ורוכשי דירות בישראל, כאשר הערכות השווי השונות מבוססות על גישת השוואה הנחשבת לשיטה הנפוצה ביותר לצורך הערכות שווי של דירות מגורים ובתים פרטיים בכל רחבי הארץ.

מה חשוב לדעת על גישת ההשוואה?

הערכות שווי בתחום המקרקעין נועדו לצרכי הערכות שווי של כל סוגי הנכסים לגביהם מתבצעות עסקאות נדל"ן כאלו ואחרות. הערכות אלו מיושמות בהתאם לאחת או יותר משלוש  גישות הערכה שונות שהגישה הנפוצה ביותר ביניהן היא גישת ההשוואה. על פי גישה זו, ניתן לקבלת הערכת שווי דירה או כל נכס אחד למגורים בהתאם לניתוח עסקאות של נכסים זהים או דומים באזור בו נדרשת הערכת השווי.

היכן תוכלו למצוא מידע אודות עסקאות נדל"ן באזור מגוריכם?

כיום, בכל משרד תיווך ובכל אתר אינטרנט העוסק במכירת נכסים חדשים ויד שנייה למגורים ברחבי הארץ, תוכלו למצוא מידע אודות עסקאות מכר של נכסים למגורים בכל רחבי הארץ. מידע זה מתבסס על נתוני עסקאות נדל"ן המופיעים במערכות המקוונות של רשות המיסים ובאתר הנדל"ן הממשלתי בו ניתן למצוא נתונים אודות עסקאות נדל"ן מתוך מסדי נתונים שונים של כל משרדי הממשלה העוסקים בתחום הנדל"ן, לרבות, משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון, משרד התשתיות הלאומיות ועוד.

עד כמה נתונים אלו יכולים להוות הערכת שווי לדירה אותה אתם מעוניינים לרכוש או למכור?

הנתונים אודות עסקאות נדל"ן באזור מגוריכם יכולים לספק לכם אינדיקציה ראשונית לעלות הממוצעת לנכסים למגורים באזור מגוריכם, וזאת במידה ומדובר בסוג זהה או דומה של נכסים. יחד עם זאת, הערכת שווי דירה באופן מקצועי ומדויק יכול להיעשות אך ורק על ידי שמאי מקרקעין המחזיק ברישיון מיוחד לצורך עיסוקו בתחום שמאות מקרקעים בהתאם לחוק שמאי מקרקעין (תשס"א 2001). 

הערכת שווי דירה

מה הם הפרמטרים הנבדקים על ידי שמאי מקרקעין לצורך הערכות שווי של נכסים למגורים?

הערכות שווי של נכסים למגורים באמצעות שמאי מקרקעין הן הערכות שווי מדויקות במסגרתן נערך שקלול של מספר פרמטרים שונים העשויים להשפיע בצורה כזו או אחר של שווי הנכס. מתוקף תפקידו, שמאי מקרקעין הינו בעל סמכות מקצועית לצורך ביצוע בדיקות מקיפות בנוגע לנכס הנדרש להערכת שווי, כאשר בין יתר הפרמטרים הנבדקים בצורה מעמיקה על ידי שמאי מקרקעין במסגרת הערכות שווי של נכסים למגורים תוכלו למצוא:

  • מיקום – כאשר מדברים על מיקום לצורך הערכות שווי של נכסים למגורים מדברים למעשה גם על האזור הגיאוגרפי בו ממוקם הנכס וגם על מיקום הנכס ביחס לשכונה ולמבנה בו ממוקם הנכס. כמו כן, נערכת בדיקה מקיפה בכל הנוגע לבנייה עתידית באזור בו ממוקם הנכס, דבר העשוי להשפיע על שוויו.
  • מצב הנכס – האם מדובר בנכס חדש למגורים, נכס יד שנייה למגורים והאם מדובר בנכס משופץ וכדומה. כמו כן, נערכת בדיקה בנוגע למצב תשתיות הנכס.
  • פוטנציאל ההשבחה של הנכס – האם האזור בו ממוקם הנכס מיועד לפרויקטים שונים בתחום ההתחדשות העירונית כגון: פינוי בינוי/בינוי פינוי או תמ"א 38 והאם קיימת אפשרות להשבחת הנכס באמצעות מימוש זכויות בנייה במידה והן קיימות.
  • גודל הנכס בפועל – הערכת שווי דירה נעשית בהתאם לשני פרמטרים מרכזיים: גודל הדירה במטרים רבועים ומספר החדרים. במידה וקיימת מרפסת שירות ו/או מרפסת שמש, יש לבצע חישוב של גודל המרפסות באופן נפרד.
  • רישום בטאבו ומצב זכויות על הנכס – שמאי מקרקעין מבצע בדיקה מקיפה בנוגע לזהותו של מוכר הדירה וזכויותיו של הנכס. בין היתר מתבצעת בדיקה בנוגע לרישום בטאבו ולמצב הזכויות על הנכס.
  • חניה ונגישות תחבורתית – הערכות שווי של נכסים למגורים כוללות התייחסות למספר החניות העומדות לרשות בעל הנכס והנגישות התחבורתית.

וזאת לצד פרמטרים נוספים הנבדקים על ידי שמאי מקרקעין בכל הליך של הערכת שווי דירה או כל נכס אחר למגורים.

אצלנו ב-אליסף שמאי מקרקעין, משרד שמאות מקרקעין, תוכלו להסתייע בשירותי הערכות שווי המבוססים על 20 שנות ניסיון ומוניטין בענף הנדל"ן. שירות זה מיועד גם למוכרי נכסים למגורים וגם לרוכשי דירות ובתים. במסגרת השירות, תוכלו להבטיח לעצמכם בדיקות מעמיקות בנוגע לכל אחד מהפרמטרים המופיעים לעיל ופרמטרים נוספים העשויים להשפיע בצורה כזו או אחרת על שווי הנכס. 

מעוניינים בהערכות שווי דירה מאת שמאים מומחים ? הקליקו כאן

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק שלנו בקישור: לחצו כאן.

דילוג לתוכן