העלאת ערך הנכס לאחר השיפוץ

אחת ההשקעות הכי בטוחות שיש לאדם הוא נכס. אין ספק שהשקעה בנדל"ן היא השקעה טובה המאפשרת לכם לקבל על הנכס שכירות ואף למכור אותו בשלב מסוים ברווח, אך נשאלת השאלה, האם כל נכס משתלם בצורה כזו? יש נכסים שהעלות שלהם נמוכה והם לא מחזירים את ההשקעה כל כך מהר, בעיקר בגלל הנראות שלהם או מצבם. כדי להעלות את ערך הנכס, יכול להיות שתצטרכו להיכנס למהלך של שיפוץ שיביא להעלאת ערך הנכס לאחר השיפוץ. במאמר הבא נדבר איך עושים מהלך כזה בצורה נכונה ומה תפקידו של השמאי.

שלב ראשון – לפנות לשמאי מקרקעין להערכה ראשונית של הנכס

לפני שאתם רצים להתחיל הליך שיפוצים, כדאי לכם קודם לקבל הערכת שמאי על הנכס. למה עושים הערכה ראשונית? כי השמאי יבדוק את הנכס שלכם ומצבו ויבדוק כמה מכרו דירות דומות לו באזורכם והוא יעריך את הערך שלו ללא שיפוץ. הערכת הנכס לפני שיפוץ היא חשובה מאוד ומאפשרת לכם לדעת מה המינימום רווח שאתם יכולים לעשות על הנכס מבלי להיכנס לתהליך העלאת ערך הנכס לאחר השיפוץ. כמו כן, אתם יכולים לאחר מכן להבין אילו דברים כדאי לכם לשפץ בדירה כדי להעלות את הערך שלה.

איזה סוג של שיפוץ עשוי להביא לעליית ערך הדירה?

בענייני שיפוצים כדאי לדעת שיש כל מיני סוגים. יש שיפוצים ששמים דגש על העניין הקוסמטי של הדירה כמו צביעת קירות, ריצוף, מטבח ומקלחות ויש שיפוצים רחבים יותר שמתמקדים בשינויים גדולים הכוללים שיפוץ מהיסוד. לשני הסוגים יש משמעות על ערך הדירה.

כשמבצעים שיפוץ קוסמטי הכולל החלפת ריצוף ישן לחדש, החלפת מטבח ושדרוג מקלחות, תהיה עלייה יחסית קטנה במחיר הדירה, אך לפעמים זו עלייה משמעותית מאוד שהיא בדיוק מה שהייתם צריכים כדי להגיע למצב של רווח. כשעושים תכנון ושיפוץ בית פרטי מהיסוד או דירה, הכולל גם החלפת צנרת, החלפת חלונות, דלתות, שבירת קירות וכדומה, העלאת ערך הנכס לאחר השיפוץ תהיה משמעותית הרבה יותר.

בדיקת שמאי לאחר השיפוץ

אם התייעצתם עם שמאי מקרקעין לפני השיפוץ וקיבלתם הערכה, למה בסוף שיפוץ בית פרטי או דירה אתם צריכים את השמאי שוב? הערכת שמאי פרטי היא גושפנקא של מומחה על ערך הבית והיא תאפשר לכם למכור אותו ביותר כסף. אתם תוכלו להציג את ההערכה הזו לכל מי שמתעניין בדירה וכך להסביר איך קבעתם את המחיר. זה מראה על אמינות אל מול הקונים ומסייע במכירה במחיר גבוה יותר.

המאמר באדיבות חברת המשפצים בישראל: https://renovations-israel.co.il

העלאת ערך הנכס לאחר השיפוץ

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק שלנו בקישור: לחצו כאן.

דילוג לתוכן