דמי היוון במושבים

דמי היוון במושבים- מעוניינים לדעת הכל אודות דמי היוון של הנחלה שלכם במושב? במאמר זה נרחיב אודות דמי היון במושבים וזאת על מנת שגם אתם תוכלו לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין המומחה בכל הקשור אל דמי היון במושבים ובהתאם לבצע את העסקה הטובה ביותר. קריאה נעימה.

על קצה המזלג במושבים - חשוב לדעת

רשות מקרקעי ישראל אחראית על ניהול של כל הקרקעות בישראל שאינן מוחזקות בידיים פרטיות. קרי, לפחות 90% מהקרקעות של מדינת ישראל. הרשות אחראית על הקצאתן של הקרקעות למטרות של מגורים, חקלאות ועוד. הרשות גם מספקת שירותים שונים לאנשים אשר חוכרים את הקרקעות. יש לקחת בחשבון ששירותים אלו עולים כסף וכוללים את כל הקשור אל דמי חכירה, דמי רכישה, דמי היון במושבים, קיבוצים וערים, דמי פיצול ועוד. במאמר זה נתמקד בכל הקשור אל דמי היון במושבים.

דמי היוון – על מה מדובר?

חוכרים יכולים להחליט להקדים את התשלום של יתרת דמי החכירה על ידי פעולות היון ותשלום. פעולות אלו אינן משנות בשום אופן את הזכויות שלהם בנחלה במושב, שכן מדובר על שיטת מימון.  פעולת היון היא פעולה בה מחשבים את כל התשלומים בהם החוכר מחויב, כולל התשלומים העתידיים. לאחר ביצוע תשלום דמי היון במושבים, כלומר דמי היון על אותה נחלה אותה חוכרים, ניתן לרשום את הנכס בטאבו.

דמי היוון במושבים

נקודות חשובות טרם ביצוע היוון

  • עלות – הגובה של דמי היון במושבים נקבע על ידי רמ"י (רשות מקרקעי ישראל).
  • תזמון – ניתן לבצע היוון מתי שרוצים. כלומר, בכל שלב בתקופת החכירה.
  • תנאים – ניתן לבצע תשלום דמי היון במושבים בתנאי שאין שום חובות לרשות ואין חריגות בנייה.

ישנם יתרונות רבים באם מחליטים לשלם דמי היון, כמו למשל זכות למכור את הנחלה ללא הסכמה מיוחדת של הרשות. אין שום צורך לשלם על העברת זכויות בעת תהליך המכירה ואין עלות על קבלת היתרים לתוספות של בנייה, שינוי של ייעוד הנכס או פיצול.

דמי היוון במושבים - חשיבות השכרת שמאי מקרקעין

חשוב לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין המומחה בכל הקשור אל דמי היון במושבים, שכן הוא זה שיבדוק האם התשלום שאתם נדרשים לשלם על ידי שמאי המקרקעין של רמ"י אכן מוצדק. בנוסף, הוא יספק לכם את כל המידע החשוב וטיפים אודות הליך ההיוון, עליית מדד המחירים ועוד. בעלי נחלות רבות במושבים בכל רחבי מדינת ישראל פונים למשרד שמאות מקרקעין אליסף אביטל למטרת ייעוץ וליווי בכל הקשור אל הליך תשלום דמי היון.

במסגרת הליווי הלקוח יקבל מידע חשוב אשר יעזור לו להבין את גובה העלויות. שמאי המקרקעין יבצע בדיקה של שומת המקרקעין של רמ"י וילווה את הלקוח לכל אורך התהליך ועד סיומו המוצלח. צוות משרד שמאות מקרקעין אליסף בעל ניסיון רב שנים בתחום. הצוות מספר: "אנחנו מאתרים את הצרכים של כל אחד ואחת מלקוחותינו ומתאימים את הליווי לצרכים אלו תוך הכרת הבירוקרטיה המורכבת הנדרשת בעת ביצוע הליך תשלום דמי היון במושבים".

דמי היוון – מושבים וקיבוצים

מושבניקים וקיבוצניקים צריכים לשלם תשלומים שונים לרשות מקרקעי ישראל. נכון להיום, לרוב בעלי הנחלות במושבים אין זכות קניינית בקרקע של הנחלה. הקרקע אינה שלהם, אלא של מדינת ישראל ומנוהלת על ידי מינהל מקרקעי ישראל אשר משכיר את הקרקע לסוכנות היהודית ואילו זו מעניקה רשות שימוש של חלק מהקרקע לאגודה שיתופית והאגודה מעניקה רשות שימוש לחבר אגודה בנחלה.

כיום, יש אפשרות של היון נחלה (תשלום דמי היון במושבים). בהתאם להחלטה  1553 של המינהל שמאפשרת הפיכת המעמד של אותו אדם המחזיק בנחלה מסטטוס של 'בר רשות' לסטטוס של 'חוכר לדורות'.

היתרונות של היון נחלה במושב או קיבוץ

היון נחלה במושב או בקיבוץ מאפשר את הדברים הבאים:

  • ביטול רצף בין דורי בנחלה – אם עד היום הייתה דרישה של רצף בן דורי בנחלה, תשלום דמי היון במושבים יאפשר ביטול של דרישה זו.
  • חתימה על הסכם חכירה – תשלום דמי היון בנחלה של מושב או קיבוץ יאפשר חתימה על הסכם חכירה לגבי אותה חלקת מגורים שבנחלה.
  • אפשרות של פיצול – היון נחלה יאפשר פיצול של יחידה מהמשק תמורת כשליש משווי המגרש. ניתן לפצל את הנחלה ללא תשלום נוסף.
  • זכויות – אתם רוכשים את כל הזכויות למגורים בנחלה, גם בהווה וגם בעתיד.

 

מעוניינים במידע נוסף אודות תשלום דמי היון במושבים והאם אותו סכום אותו אתם נדרשים לשלם אכן מתאים לנתוני הנחלה שלכם?

התקשרו 054-5765548 לשיחת ייעוץ חינם בכל הקשור אל דמי היון במושבים

למידע נוסף בנושא אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק שלנו בקישור: לחצו כאן.

דילוג לתוכן